Opso ry:n tiedote 18.5.2018

1. AMIS2018 –tutkimus
Suomen Opiskelija-Allianssi – OSKU ry on käynnistänyt aineiston keräämisen viidettä AMIS -tutkimusta varten. Sen tarkoituksena on saada laaja-alaista ja ajankohtaista tietoa Suomen ammattiin opiskelevien arjesta, elämäntilanteesta, opinnoista ja tulevaisuuden näkymistä.

Lisää tietoa tutkimuksesta ja linkki, jonka kautta kyselyyn voi vastata 3.6. mennessä:

AMIS 2018 -tutkimus kerää tietoa ammattiin opiskelevien näkemyksistä ja kokemuksista

2. Edustukset
Opso ry:llä on edustajat seuraavissa työryhmissä ja yhteistyöelimissä:
Reformin seurantaryhmä (OKM): pj. Virpi Spangar, varajäsen varapj. Anne Vuorinen
AMKEn ammattiosaamisen valiokunta: Virpi Spangar
AMKEn työelämäkumppanuuksien verkosto: Anne Vuorinen

3. Vuoden oppisopimusopiskelijan ja –ohjaajan valinta ja palkitseminen
Vuoden oppisopimusopiskelija ja –ohjaaja palkitaan syysseminaarissamme 15.10.2018. Laittakaa jo nyt asia mietintään, annamme vielä tarkemmat ohjeet kuinka ehdotuksia voi tehdä.

4. Tietosuoja
EU:n uusi tietosuoja-asetus astuu voimaan 25.5.2018. Suomen Oppisopimuskoulutuksen järjestäjät ry ylläpitää yhdistyslain mukaista jäsenrekisteriä ja kokoaa tapahtumakohtaiset osallistumisluettelot. Keräämme ja käytämme tietoja vain tietosuojaselosteissa mainittuihin tarkoituksiin ja säilytämme rekisterit asianmukaisesti. Kun rekisteröityjä tietoja ei enää tarvita, rekisteri hävitetään. Jos haluat tarkistaa, mitä tietoja Sinusta on rekisterissä, laita viestiä tiina.lahteenoja-niemela@perho.fi .

Tietosuojaselosteet löytyvät oppisopimus.fi –sivulta 25.5.2018 mennessä.

5. Opso ry:n tiedotteiden vastaanottaminen
Tiedottaminen on osa yhdistyksemme toimintaa, ja tiedotteiden osoitelähde on Opso ry:n jäsenrekisteri. Mikäli et halua tulevaisuudessa vastaanottaa tiedotteitamme, ilmoita siitä tiina.lahteenoja-niemela@perho.fi

Aurinkoista kevättä!